Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga frågor

Sidan är under konstruktion. 

Parkering


Jag önskar att hyra en p-plats. Hur gör jag?

Skicka ett mejl till info@bredablickgruppen.se och meddela att du önskar att hyra en p-plats hos BRF Järnbrott.


Vad kostar det att hyra en p-plats?

Kostnaden för p-plats är olika beroende på vilken typ det är:
Nedre plan 300:- 
Nedre plan med motorvärmare 340:- 
Nedre plan med laddplats 470:- (kostnad för förbrukning och laddabonnemang tillkommer)
Övre plan 270:- 
Övre plan med motorvärmare 300:-
Övre plan med laddplats 430:- (kostnad för förbrukning och laddabonnemang tillkommer)

Priserna gäller för 2024. Priserna är indexerade vilket innebär att avgiften justeras med inflationen. 


Är det kö till att hyra parkering?

Eftersom Bredablick sköter allt med parkering får du kontakta dem angående eventuell kötid. Mejla nfo@bredablickgruppen.se. 


Vad gäller om ett hushåll har två bilar?

I nuläget finns ingen regel om att ett hushåll enbart får hyra en p-plats. Eftersom vi stundtals har kö till p-plaster är det något styrelsen planerar att se över.  



Renovering


Jag vill renovera lägenheten! Hur gör jag?

Föreningens stadgar reglerar vilka ingrepp du får göra i lägenheten utan tillstånd. Om du vill göra ingrepp i delar av lägenheten som föreningen har underhållsansvaret för krävs föreningens tillstånd. Om ingrepp utförs utan föreningens tillstånd blir bostadsrättshavaren skyldig att återställa ingreppen till ursprungligt skick, om föreningen begär det. Använd denna blankett för att ansöka om tillstånd. Ifylld blankett tillsammans med relevanta bilagor mejlas till hsbbrfjarnbrott@gmail.com. Fler villkor finns i blanketten. 



Nycklar och taggar 


Min tagg har slutat fungera. Hur gör jag?

Mejla hsbbrfjarnbrott@gmail.com med en bifogad bild på fram- och baksida av taggen, lägenhetsnummer, uppgång, om du hyr en parkering och isåfall vilket plan. Då beställs en ny tagg som kostar 300 :-. Kostnaden läggs till på din avi från Bredablick och skickas via brev hem till dig. 


Jag har tappat mina nycklar. Hur gör jag?

I föreningen har vi ett låssystem som är kopieringsskyddat. Det innebär att om du tappar en nyckel till lägenhetsdörr eller källardörr så måste en ny nyckel beställas via styrelsen. Skicka ett mejl till X med namn, adress, lägenhetsnummer, mobilnummer och om möjligt baksidan av nyckeln där kodningen finns (om du har flera nycklar så har de samma kod). 

En ny nyckel kostar 450:-. När beställning av nyckel är klar får du ett sms till mobilnumret du angett hämtas den på Safeteams butik på August Barks gata 2. Betalning på plats. Beställning av nycklar kan endast göras av bostadsrättsinnehavaren. 




Laddstolpar












Uppdaterad 241120